header ball

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ
28-01-2016

Την Παρασκευή, 22-01-2016, διεξήχθει στο Κλειστό Γυμναστήριο Ροδόπολης, η 14η Αγωνιστική για το Πρωτάθλημα Μπάσκετ Γ΄ Κατηγορίας Ανδρών ΕΣΚΑ, Α.Σ.ΡΟΔΟΠΟΛΗΣ - Γ.Σ.ΒΡΙΛΗΣΣΙΑ.

Η ομάδα μας, παρ' όλη την προσπάθεια που κατέβαλε, γνώρισε την ήττα με σκορ 46 -49, αν και έχοντας την ευκαιρία στα τελευταία δευτερόλεπτα του αγώνα,να στείλει το παιχνίδι στην παράταση, όμως το σουτ - τρίποντο που επιχειρήθηκε ήταν άστοχο.

Παρ' όλα αυτά αξίζουνε ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ πολλά  στους παίχτες μας και στο προπονητικό team που σε κάθε αγώνα καταθέτουν την ψυχή τους στο παρκέ.

Ένα μεγάλο ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ αξίζει και στον φίλαθλο κόσμο μας, που για ένα ακόμη εντός έδρας ματς,  κατέκλυσε τις κερκίδες του Κλειστού Γυμναστηρίου.

ΕΠΟΜΕΝΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ: 29-01-2016, ΧΑΡΑΥΓΙΑΚΟΣ ΑΣΚΗ - ΑΣ ΡΟΔΟΠΟΛΗΣ, ΚΛΕΙΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΟ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ Β΄

Παρακολουθήστε video εδώ: https://youtu.be/DS3N_Zt4bFw

My alt text

My alt text




ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ
27-01-2016

Ένα μεγάλο ΜΠΡΑΒΟ αξίζει να πούμε στους αθλητές μας που αγωνίζονται στην κατηγορία του MINI.

Η ομάδας μας τερμάτισε στην δεύτερη θέση του 12ου ομίλου του Πρωταθλήματος MINI ΕΣΚΑ παίζοντας ένα πολύ όμορφο και ανταγωνιστικό μπάσκετ, αντιπέζωντας αξιόλογους και αξιόμαχους αντιπάλους.

Παρ' όλα αυτά δεν θα πρέπει να ξεχνάμε και εκεί να εστιάζουμε πως μιλάμε για παιδιά - αθλητές.

Παιδιά -Αθλητές που  έχουν πάντα περιθώρια βελτίωσης και συμμετέχουν σε αναπτυξιακά πρωταθλήματα (βλέπε Πρωτάθλημα MINI ΕΣΚΑ) που στόχο έχουν, τόσο την ευχαρίστηση του αθλητή όσο και την ανάπτυξη της μπασκετικής του εμπειρίας.

My alt text




ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΠΡΟΣΟΧΗΣ ΣΕ ΦΑΣΗ ΣΤΟ ΜΠΑΣΚΕΤ
25-01-2016

Για να βρεις ελεύθερο χώρο ώστε να δεχτείς την πάσα πρέπει να βλέπεις όλο το γήπεδο.

Για να πιάσεις την μπάλαπου έρχεται πρέπει να αλλάξεις οπτικό πεδίο, μόνο στη μπάλα.

Για να αποφασίσεις που θα στείλεις την μπάλα πρέπει να βλέπεις όλο το γήπεδο.

Για να σουτάρεις στο καλάθι πρέπει να βλέπεις, μόνο το καλάθι.

Πώς θα βελτιωθείς στα παραπάνω; Η επόμενη άσκησηείναι ένα παράδειγμα όπου λέξεις << κλειδιά >> χρησιμοποιούνται στην προπόνηση για την εμπέδωση της μετακίνησης της προσοχής.

Πρόσεξε το παρακάτω σχεδιάγραμμα

My alt text

Πήγαινε στο γήπεδο με ένα φίλο σου.

Ο φίλος σου είναιστο σημείο Α με την μπάλα. Υποθετικά είστε συμπαίκτες στην επίθεση.

ΒΗΜΑ 1: Εσύ είσαι στο σημείο 1. Βλέπεις όλο το γήπεδο. Φώναξε. Γήπεδο.

ΒΗΜΑ 2: Πρέπει να κινηθείς και να πάρεις την μπάλα. Τρέχεις στο σημείο 2. Βλέπεις μόνο την μπάλα. Φώναξε. Μπάλα.

ΒΗΜΑ 3: Τριπλάρεις στο σημείο 3. Βλέπεις όλο το χώρο. Φώναξε. Γήπεδο.

ΒΗΜΑ 4: Στέκεσαι στο σημείο 4. Βλέπεις μόνο το κέντρο του στεφανιού. Φώναξε. Καλάθι. Σουτάρεις.

Επανέλαβε την παραπάνω άσκηση μετακινώντας συνειδητά την προσοχή σου. Φτιάξε διάφορες τέτοιες ασκήσεις  με την βοήθεια του προπονητή σου.

Πηγή: Ψυχολογική υπεροχή στον αθλητισμό, Γιάννης Θεοδωράκης, Μάριος Γούδας, Αθανάσιος Παπαιωάννου, εκδόσεις Χριστοδουλίδη, Θεσσαλονίκη 2003




ΟΜΑΔΑ ΔΙΧΩΣ ΠΕΙΘΑΡΧΙΑ ΚΑΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΕΧΕΙ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΛΗΞΗΣ
25-01-2016

'' Το παιχνίδι του μπάσκετ είναι πρώτα διασκέδαση, και μετά μάθηση κι εξέλιξη. ''

Πολύ ενδιαφέροντα όλα τα σχόλια και οι απόψεις που ακούω
ή διαβάζω για τη σωστή λειτουργία των ακαδημιών μπάσκετ.
Θα έλεγα όμως ότι οι απαντήσεις που ψάχνουμε βρίσκονται στη γνώση,
στις αξίες και τον σεβασμό.
Δυστυχώς η εποχή μας έχει χάσει την ελπίδα, οι αληθινοί γνώστες, οι πνευματικοί άνθρωποι είναι στο περιθώριο και έχουν επικρατήσει οι φελλοί και οι αμαθείς.
Τα παιχνίδια έχουν γίνει πόλεμος για επικράτηση και παντοδυναμία.
Ποιος μπορεί να κρίνει ηλικιακά τι πρέπει να διδάσκετε και πως;
Ποιος μπορεί να κρίνει τον προπονητή που χάνει αλλά δουλεύει σωστά ηλικιακά τα παιδιά και την ομάδα;
Ποιος μπορεί να κρίνει τον ερασιτέχνη, αφιλοκερδή παράγοντα;
Ποιος μπορεί να κρίνει τον διαιτητή που σφυρίζει παιχνίδια υποδομών και τον τρόπο που προσπαθεί να βοηθήσει στο παιχνίδι;
Όλοι επικροτούν τη νίκη, τα κύπελλα και την επικράτηση με κάθε μέσο και κάθε τρόπο.
Έτσι επέρχεται ο <βιασμός> του παιχνιδιού και της μάθησης.
Ακούω για τουρνουά προμίνι με βαθμολογία και διαιτητές
και γονείς αλαλάζοντες στη κερκίδα για νικητές και νικημένους..
γελάω και κλαίω μαζί !
Δράμα και κωμωδία για τις συνδρομές και την μεγάλη παραμύθα των δήθεν παικταράδων..
Άραγε πόσα παιδιά θα έμεναν σε ένα σωματείο μόνο με φιλικά παιχνίδια υποδομής του μπάσκετ ;
π.χ. μουσική και προπαρασκευστικά παιχνίδια.
Η λύση είναι μία και λέγεται παιδεία, αλλά έχουμε παιδεία σαν λαός.. ή μας έχουν μάθει ότι ο νίκη με κάθε τρόπο είναι τα πάντα στη ζωή;
Μια ζωή με νικητές και νικημένους.
Μια ζωή μόνο για τους πρώτους.

Διαφωνώ με όλους και με όλα λοιπόν.
Θέλω να το διασκεδάσω.
Θέλω να προσπαθήσω.
Θέλω να χαρώ το παιχνίδι με τη καρδιά μου.
Θέλω να παίξω με όλα τα παιδιά μου..
και στη ερώτηση.. άμα χάσεις στο παιχνίδι ;
Χα.. χα. χα.. πάμε γι' άλλα παικταράδες μου..

Φωτογραφία του χρήστη Basketball is life.
ΠΗΓΗ: '' Basketball is life '' Διονύσης Γκιουλέας



AΣΚΗΣΗ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΕΡΕΘΙΣΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΕΣΤΙΑΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ
24-01-2016

Μάθε να εστιάζεις την προσοχή σου σε διαφορετικά σημεία κάτα το ζέσταμα.

Άρχισε το ζέσταμα και συγκέντρωσε την προσοχή σου μόνο στα πόδια σου. Πώς αισθάνεσαι;

Εκτέλεσαι σουτ και συγκέντρωσε την προσοχή σου μόνο στην τεχνική σου. Πώς αισθάνεσαι;

Εκτέλεσαι σουτ και συγκέντρωσε την προσοχή σου μόνο στο ρυθμό σου. Πώς αισθάνεσαι;

Εκτέλεσαι σουτ και συγκέντρωσε την προσοχή σου μόνο στο καλάθι. Πώς αισθάνεσαι;

Προσοχή. Στο παιχνίδι ή στον αγώνα να μη σκέφτεσαι τίποτα από αυτά. Απλά να εκτελείς.

Πηγή: Ψυχολογική υπεροχή στον αθλητισμό, Γιάννης Θεοδωράκης, Μάριος Γούδας, Αθανάσιος Παπαιωάννου, εκδόσεις Χριστοδουλίδη, Θεσσαλονίκη 2003




ΜΙΑ ΜΙΚΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ - ΠΡΟΣΟΧΗ & ΑΥΤΟΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ
23-01-2016

Μια μικρή ιστορία:

΄΄Καθως άρχισε το ζέσταμα ο Ηλίας έριξε μια κλεφτή ματιά προς τον προπονητή του, που είχε καθήσει κοντά στη γραμματεία. Άραγε θα προσέχει τι κάνω και στο ζέσταμα;

Λίγο αργότερα καθώς άρχισαν να σουτάρουν ο Ηλίας συνέχισε να ρίχνει κλεφτές ματιές έπειτα από κάθε σουτ που έκανε και να αναρωτιέται αν τον προσέχει ο προπονητής.

Οι επιδόσεις του εκείνη την ημέρα ήταν πολύ άσχημες.΄΄

Η παραπάνω ιστορία λοιπόν είναι ένα παράδειγμα έλλειψης αυτοσυγκέντρωσης και προσοχής.

Ο μικρός Ηλίας είχε στο μυαλό του όλες εκείνες τις λάθος σκέψεις που δεν θα έπρεπε να είχε.

Δεν ήταν συγκεντρωμένος στον αγώνα, στο πως να σουτάρει, στο ζέσταμα του αλλά παρατηρούσε τον προπονητή του αν τον προσέχει στο τι κάνει γι'αυτό το λόγο κι έιχε μια κακή επίδοση.

Έτσι λοιπόν καταλήγουμε στο συμπέρασμα πως κατα τη διάρκεια μια προπόνησης ή ενός αγώνα ή στο ζέσταμα ή σε ένα time out θα πρέπει το μυαλό μας – η προσοχή μας και η αυτοσυγκέντρωση μας- να είναι εκεινη τη στιγμή σε αυτό που κάνουμε.

Δηλαδή να είμαστε σε πλήρη ετοιμότητα να επιλέξουμε την σωστή πάσα την σωστή στιγμή, να μπορούμε να δώσουμε μια γρήγορη βοήθεια στην άμυνα να έχουμε σκέψεις θετικές (πρόκληση να παίξω καλή άμυνα) κι όχι αρνητικές (τί θα γίνει αν χάσω), σχετικές με αυτό που κάνουμε ( η κίνηση των αντιπάλων) κι όχι άσχετες (το αποτέλεσμα του αγώνα , το προηγούμενο λάθος που έκανα), να νιώθουμε ευχάριστα (ευχαρίστηση από την προσπάθεια, ήρεμος) κι όχι δυσάρεστα (κουρασμένος, χωρίς παρακίνηση).




Η ΔΥΑΔΙΚΗ ΣΧΕΣΗ ΑΘΛΗΤΗ -ΓΟΝΕΑ
22-01-2016

Παπουτσή Μαρία M. Sc’s *

Αθλητική Ψυχολόγος / Παιδοψυχολόγος

My alt text

Ο αθλητισμός έχει αναδειχθεί ως ίσως η ταχύτερα αναπτυσσόμενη βιομηχανία στον κόσμο κατά τη διάρκεια των τελευταίων δύο δεκαετιών. Έχουμε δει τον ενθουσιασμό που δημιουργείται από εξαιρετικές επιδόσεις αθλητών καθώς και τον αντίκτυπο που αυτές έχουν σε όλα τα επίπεδα της κοινωνίας. Οι γονείς, ο προπονητής, το σχολικό περιβάλλον και κατά περίπτωση οι συναθλητές μπορούν να αποτελέσουν σημαντικούς παράγοντες για την πορεία ενός αθλητή, και αυτός είναι και ο λόγος που τις τελευταίες δεκαετίες γίνονται μελέτες σχετικά με την αλληλεπίδραση μεταξύ τους και τα αποτελέσματα που πιθανόν μπορεί να έχουν στον αθλητή, την επίδοση του και την εξέλιξή του.

Ενώ στο παρελθόν οι γονείς είχαν μεγάλο μερίδιο ευθύνης για την ενασχόληση των παιδιών τους με τον αθλητισμό, σήμερα έχουμε το σχολείο ως το κύριο και συχνά πρώτο περιβάλλον κατά το οποίο τα περισσότερα παιδιά έχουν την πρώτη τους εμπειρία με τον αθλητισμό. Επίσης τα σχολεία σχετίζονται πλέον όλο και περισσότερο με την συμμετοχή των μαθητών σε αγώνες. Παρόλα αυτά, οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί είναι λιγότερο πρόθυμοι στο να παραμείνουν με τους μαθητές μετά το τέλος της σχολικής ημέρας και να συζητήσουν μαζί τους σχετικά με την όποια ανάμειξη των μαθητών στα σπορ. Η έλλειψη ενθουσιασμού για τον αθλητισμό έχει επηρεάσει αρνητικά τη διαδικασία ανάπτυξής του και αποδυναμώνει τη συνολική αθλητική δομή της κοινωνίας.
Η πιο ουσιαστική ανάμειξη των παιδιών σε αθλήματα γίνεται σε καλά οργανωμένες ομάδες οι οποίες έχουν στόχους και συμμετέχουν σε αγώνες. Για πολλά παιδιά, πάρα την πολλή καλή αθλητική τους κατάρτιση, το σενάριο του να οδηγηθούν σε εξουθένωση, τόσο σωματική όσο και ψυχική εξαιτίας της πίεση από τους γονείς και τους προπονητές με αποτέλεσμα συχνά να εγκαταλείψουν το άθλημα είναι πολύ πιθανό. Όταν τα παιδιά εγκαταλείπουν τον αθλητισμό, έχουν την τάση να μην επιστρέψουν στην ενήλικη ζωή σε αυτόν και ακόμη λιγότερο πιθανό να ασκούνται συστηματικά. Η συμμετοχή στον αθλητισμό επιτρέπει στα παιδιά να αναπτύξουν δεξιότητες καθ όλη τη διάρκεια της ζωής τους όπως την εκμάθηση του πώς να είσαι μέλος μιας ομάδας, την ανάπτυξη του ευ αγωνίζεσθε, την έννοια της ήττας και πώς να συνεχίζεις μετά από αυτήν, την ανθεκτικότητα, την συνεργασία, τον διαμοιρασμό των ρόλων, καθώς και την αξία της συμμετοχής και όχι του αποτελέσματος.
Ένας από τους μεγαλύτερους λόγους για συγκρούσεις στις σχέσεις είναι οι ανεκπλήρωτες προσδοκίες. Και στον αθλητισμό ισχύει ακριβώς το ίδιο. Οι γονείς περιμένουν συχνά από τα παιδιά τους να πετύχουν πράγματα που μπορεί να μην είναι έτοιμα ή ικανά ακόμη να πραγματοποιήσουν. Ως γονείς ελπίζουμε τα καλύτερα για τα παιδιά μας, ωστόσο θα πρέπει να εκφράσουμε την πίστη μας σε αυτά και να τα αντιμετωπίζουμε όλα με μια θετική προοπτική. Μερικές φορές όμως οι ελπίδες και οι προσδοκίες είναι τόσο υψηλές σε βαθμό που δεν είναι πλέον ρεαλιστικές. Και τότε είναι που προκύπτει απογοήτευση μεταξύ γονέα και αθλητή.
Οι γονείς επιθυμούν από το παιδί να εργάζεται πάντα σκληρά και να δίνει τον καλύτερο εαυτό του. Αλλά η πραγματικότητα είναι ότι το παιδί δεν θα είναι πάντα σε θέση να δώσει το 100%. Θα είναι κουρασμένο ή πιθανόν απογοητευμένο ή μπορεί απλά να έχει μια κακή ημέρα. Οι γονείς επίσης περιμένουν από το παιδί να δίνει όλο και περισσότερο βάρος στην προπόνησή του και να κάνει όλο και μεγαλύτερη προσπάθεια έτσι ώστε να βελτιωθεί. Αν ένας αθλητής θέλει να υπερέχει, σαφώς και θα πρέπει να πάει στο επόμενο επίπεδο δυσκολίας και προσπάθειας καθώς και πέρα από αυτό που άλλοι συμπαίκτες κάνουν. Αλλά αυτό είναι ένα συμπέρασμα στο οποίο το παιδί  θα πρέπει να φτάσει μόνο του, χωρίς να το πιέζουν οι γονείς συνεχώς. Τα παιδιά έχουν σε καθημερινή βάση να συνδυάσουν τη σχολική δραστηριότητα και τον αθλητισμό και να διατηρήσουν και τα δυο σε καλό επίπεδο. Το σχολείο όμως γίνεται όλο και πιο απαιτητικό και τα σπορ γίνονται όλο και πιο ανταγωνιστικά. Σίγουρα, τα παιδιά πρέπει να μάθουν να δουλεύουν σκληρά και να συμβαδίζουν με όλες τις ευθύνες τους, αλλά υπάρχουν φορές που θα χρειαστεί να χαλαρώσουν λίγο και να αποφορτιστούν. Βρίσκονται ακόμη σε μία φάση εκμάθησης της ζωής τους που θα τους προετοιμάσει για την ενήλικη ζωή.

Οι γονείς θα είναι καλό να συζητάνε με τα παιδιά τους τους λόγους για τους οποίους συμμετέχουν σε κάποιο αγώνισμα και το κατά πόσο αυτό τα ευχαριστεί έτσι ώστε να μπορέσουν να κρατήσουν το ενδιαφέρον τους στην πρώτη γραμμή. Μερικές φορές οι γονείς ξεχνάνε ότι τα περισσότερα παιδιά συμμετέχουν σε αθλητικές δραστηριότητες για να διασκεδάσουν και να συνδεθούν με τους φίλους τους. Οι γονείς και τα παιδιά θα πρέπει να εργαστούν από κοινού για να κρατήσουν μια ισορροπία και μία προοπτική στο κάθε αγώνισμα. Η δυαδική σχέση αθλητή-γονέα είναι καλό να δημιουργηθεί με τις σωστές βάσεις από μικρή ηλικία, καθώς αποτελεί κρίσιμο παράγοντα για την εξέλιξη του αθλητή στο μέλλον. Μια υγιής δυαδική σχέση χαρακτηρίζεται από ισορροπία, συγκεκριμένους στόχους προς την σωστή κατεύθυνση και το σωστό είδος υποστήριξης για να γίνει εφικτή η επίτευξη αυτών των στόχων. Ένας υγιής αθλητής δεν είναι απλά ένας επιδέξιος αθλητής, αλλά κάποιος που είναι σε θέση να αναπτύξει τις διάφορες πτυχές του εαυτού του μέσω του αθλητισμού.

ΠΗΓΗ: http://www.sportsland.gr/athlitismos-igeia/13037/ 




A.Σ. ΡΟΔΟΠΟΛΗΣ - ΠΑΟ ΚΟΥΚΑΚΙ
21-01-2016

Στο Κλειστό Γυμναστηρίο Ροδόπολης διεξήχθει για την 12η αγωνιστική της Γ΄ ΕΣΚΑ Γυναικών το παιχνίδι  Α.Σ. Ροδόπολης - ΠΑΟ Κουκάκι.

Η γυναικεία μας ομάδας  σε ένα πολύ όμορφο παιχνίδι με πολλές εναλλαγές στο σκορ, επικράτησε με 43 - 41,  κατακτώντας έτσι, το ροζ φύλλο της αναμέτρησης.

 My alt text                                      My alt text

My alt text

Δείτε video από τον αγώνα: https://youtu.be/1zGK1mVGYZA




ΓΕΥΜΑ ΜΕΤΑ ΤΟ ΑΓΩΝΙΣΜΑ Ή ΜΙΑ ΣΚΛΗΡΗ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ
20-01-2016

Γεύμα μετά το αγώνισμα ή μια σκληρή προπόνηση

Μετά από μια σκληρή προπόνηση ή ένα αγώνα είναι απαραίτητο να καλύψουμε τις ανάγκες μας σε θερμίδες. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με την κατανάλωση υδατανθράκων και λίπους, τα οποία είναι πλούσια σε θερμίδες. Η αυξημένη θερμιδική πρόσληψη είναι απαραίτητη για την αναπλήρωση της ενέργειας που χάθηκε κατα την διάρκεια της άσκησης.

                                 Tροφές πλούσιες σε υδατάνθρακες

ΠΙΝΑΚΑΣ ΜΕ ΑΜΥΛΩΔΗ & ΦΡΟΥΤΑ

Φασόλια (όλες οι ποικιλίες)

1/2 κούπα

Ακτινίδιο

1

Φακές

1/2 κούπα

Ανανάς

3/4 κούπας

Ρεβύθια

1/2 κούπα

Αχλάδι

1/2 μεγάλο – 1 μικρό

Κουκιά

2/3 κούπας

Βανίλιες

2 μικρές

Καλαμπόκι ( ψητό – βρασμένο)

μισό

Βατόμουρα

3/4 κούπας

Αρακάς ( ψητός – βρασμένος)

μισό

Βερίκοκκα

4

Πατάτα (ψητή – βραστή)

1

Γκρέιπφρουτ

μισό

Πατάτα πουρές

1/2 κούπα

Γκρέιπφρουτ (κομματάκια)

3/4 κούπας

Κολοκύθι (πορτοκαλί)

1/2 κούπα

Καρπούζι (κομματάκια)

1 + 1/4 κούπας

Δημητριακά πρωινού ολικής

1/2 κούπα

Κεράσια

12

Δημητρικά πρωινού χωρίς ζάχαρη

3/4 κούπας

Μάνγκο

1/2 κούπας / 1/2

Δημητριακά πρωινού με ζάχαρη

1/2 κούπα

Μανταρίνια

2

Σιτάρι βρασμένο

1/2 κούπα

Μήλο

1 μικρό

Βαρβάρα

1/2 κούπα

Μούρα

1 κούπα

Καλαμποκάλευρο / αλεύρι ωμό

3 κουταλιές

Μπανάνα

1 μικρή

Κουάκερ μαγειρεμένο

1/2 κούπα

Νεκταρίνι

1

Ζυμαρικά μαγειρεμένα

1/2 κούπα

Πεπόνι (κομματάκια)

1 κούπα / φέτα

Ρύζι μαγειρεμένο

(μπασμάτι -αναποφλοίωτο – νυχάκι)

1/3 κούπας

Πορτοκάλι

1 μικρό

Πλιγούρι

1/2 κούπα

Ροδάκινο

1 μέτριο

Βρώμη

3 κουταλιές

Σταφύλια

17

Ψωμί

1 φέτα (30g)

Σύκκα (ωμά)

1

Κριτσίνια/Φρυγανιές

2 (20g)

Φράουλες

1 + 1/4 κούπας

Κέικ απλό χωρίς γλάσσο

1 φέτα

Βερύκοκκο (αποξηραμένο)

8 μισά

Ψωμάκι απλό, μικρό

1 (30g)

Δαμάσκηνα (αποξηραμένο)

3 μέτρια

Ψωμάκι χαμπουργκερ/χοτ - ντογκ

1/2 (30g)

Σύκα (αποξηραμένο)

1 + 1/2

Σταφιδόψωμο

1 φέτα (30g)

Μήλα (αποξηραμένο)

4 ροδέλες

Τορτίγια

1

Σταφίδες (αποξηραμένο)

2 κουταλίες

Πίτα (σκέτη χωρίς σουβλάκι)

μισό

Ζάχαρη

1 κουταλιά

Ποπ κόρν (χωρίς βούτυρο/ζάχαρι)

3 κούπες

Ζελέ

1/2 κούπα

Κράκερ ολικής

2-5 (22g)

Μαρμελάδα

1 κουταλιά

Κράκερ αλατισμένα

6

Μέλι/Σιρόπι

1 κουταλιά

Μπισκότα

3

Σάλτσα μήλου

1/2 κούπα

Νουντλς

1/2 κούπα

Σορμπέ

1/2 κούπα

Καλαμποκόψωμο

1 φέτα

Παγωτο άπαχο χωρίς ζάχαρη

1/2 κούπα

Κράκερ βουτύρου

6

Παγωτό ημίπαχο (+1% λίπος)

1/2 κούπα

Κρουτόν

1 κούπα

Παγωτο πλήρες (+2% λίπος)

1/2 κούπα

Πατάτες τηγανιτές

16-25 (90g)

Ανανάς κονσέρβα

1/2 κούπα

Μάφιν σκέτο, απλό

1

Αχλάδι κονσέρβα

1/2 κούπα

Κρέπα

1 μεγάλη

Κεράσια κονσέρβα

1/2 κούπα

Βάφλα τετράγωνη

1

Κοκτέιλ φρούτων κονσέρβα

1/2 κούπα

Κράκερς με λίπος

4 – 6

Ροδάκινο κονσέρβα

1/2 κούπα

Ποπ κορν μικροκυμάτων

3 κούπες

Ανανάς (χυμός)

1/2 κούπα

Κράκερς γεμιστά ( τυρί/φυστικοβούτυρο)

3

Βατόμουρο (χυμός)

1/3 κούπα

Τάκο (πίτα για γέμισμα)

2

Γκρέιπφρούτ (χυμός)

1/2 κούπα

Μήλο (χυμός)

1/2 κούπα

Μίγμα χυμών άγλυκο (χυμός)

1/3 κούπα

Πορτοκάλι (χυμός)

1/2κούπα

Σταφύλι (χυμός)

1/3 κούπα

Φρούτα: 15g υδατανθράκων, 60kcal, 1 ισοδύναμο αντιστοιχεί με τα παραπάνω

Αμυλώδη: 15g υδατανθράκων,80kcal, 3g πρωτεινών, 1 ισοδύναμο αντιστοιχεί με τα παραπάνω

                                                   

                                                      Τροφές πλούσιες σε λίπος

ΠΙΝΑΚΑΣ ΜΕ ΜΟΝΟΑΚΟΡΕΣΤΑ, ΠΟΛΥΑΚΟΡΕΣΤΑ & ΚΟΡΕΣΜΕΝΑ ΛΙΠΑΡΑ

Αβοκάντο

1/8 φρούτου

Ελαιόλαδο

1 κουταλάκι

Ηλιέλαιο

1 κουταλάκι

Φυστικέλαιο

1 κουταλάκι

Ελιές μαύρες

8

Ελιές πράσινες γεμιστές

10

Αμύγδαλα, κάσιους

6

Φυστίκια

10

Πεκάν

4

Φυστικοβούτυρο

2 κουταλάκια

Σουσάμι

1 κουταλιά

Μαργαρίνι

1 κουταλάκι

Μαργαρίνι με χαμηλά λιπαρά

1 κουταλιά

Μαγιονέζα

1 κουταλάκι

Μαγιονέζα με χαμηλά λιπαρά

1 κουταλιά

Φυτική κρέμα γάλακτος

2 κουταλάκια

Φυτική κρέμα γάλακτος με χαμηλά λιπαρά

1 κουταλιά

Σογιέλαιο

1 κουταλάκι

Σάλαντ ντρεσινγκ

1 κουταλιά

Σάλαντ ντρεσινγκ με χαμηλά λιπαρά

2 κουταλιές

Ηλιόσποροι

1 κουταλιά

Βούτυρο

1 κουταλάκι

Βούτυρο με χαμηλά λιπαρά

1 κουταλιά

Μπέικον

1 φέτα

Καρύδια θριμματισμένα

2 κουταλιές

Κρέμα γάλακτος με χαμηλά λιπαρά

2 κουταλιές

Σορ κρημ

3 κουταλιές

Κρέμα γάλακτος πλήρης

1 κουταλιά

Τυρί κρέμα

1 κουταλιά

Τυρί κρέμα με χαμηλά λιπαρά

2 κουταλιές

Λαρδί

1 κουταλάκι

Λίπος: 5g λίπους, 45kcal, 1 ισοδύναμο αντιστοιχεί με τα παραπάνω

Οι τροφές ξεκινούν από αυτές που μπορούμε να καταναλώνουμε πιο συχνά και καταλήγουν σε αυτές που θα πρέπει να καταναλώνουμαι λιγότερο συχνά.

Πηγή: Διατροφή, υγεία, ευρβστία & αθλητική απόδοση, Melvin H. Williams, Επιστημονική  επιμέλεια ΛΑΜΠΡΟΣ ΣΥΝΤΩΣΗΣ, 2003, Εκδόσεις Π.Χ. Πασχαλίδης

Daly A., Holzmeister LA, Kulkarni K., O' Connel B., Wheeler M. 2003. Exchamge lists for meal planning.

Alexandria VA. Chiacago IL.: American Diabetes Association and American Dietetic Association

Wheeler ML. Nutrien database for the 2003 exchange lists for meal planning. J AmDiet Assoc 2203; 103:832-4

American Diabetes Association and American Dietetic Association, Exchange Lists for Meal Planning, 1995

Rodibaugh R. The Exchange ListSystem for Diabetic Meal Planning. University of Arkansas, United States Department of Angriculture, and Country Governments Cooperating




ΓΕΥΜΑ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΑΣΚΗΣΗΣ
20-01-2016

Γεύμα κατα τη διάρκεια άσκησης

Δεν είναι απαραίτητο να καταλανώνετε οτιδήποτε κατά τη διάρκεια των αθλητικών αγωνισμάτων.

Εξαίρεση στην παραπάνω πρόταση αποτελεί η κατανάλωση υδατανθράκων και νερού.

Οι μεν υδατάνθρακες προσφέρουν την απαραίτητη ενέργεια κατα τη διάρκεια της άσκησης ενώ η πρόσληψη νερού είναι κρίσιμη για να ρύθμιση της θερμοκρασίας του σώματος, ειδικότερα όταν ασκούμαστε σε θερμό περιβάλλον.

Πηγή: Διατροφή, υγεία, ευρβστία & αθλητική απόδοση, Melvin H. Williams, Επιστημονική  επιμέλεια ΛΑΜΠΡΟΣ ΣΥΝΤΩΣΗΣ, 2003, Εκδόσεις Π.Χ. Πασχαλίδης