header ball

Η ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΤΟΥ ΜΠΑΣΚΕΤΜΠΟΛΙΣΤΑ
30-01-2016

My alt text

Η ιστορία είναι αληθινή , δεν απέχει πολύ από την δική σας καθημερινή ζωή …

Σε κάποιο γήπεδο της Αθήνας … Όταν τα top ten ήταν στην μόδα …

Ο φίλος της ιστορίας μας είναι υπαρκτό πρόσωπο μέχρι και σήμερα συνεχίζει να παίζει επαγγελματικό μπάσκετ για λογαριασμό  Ευρωπαϊκής ομάδος .

Οι προπονήσεις σκληρές καθημερινές θα έλεγα … Πάντοτε στα όρια της κούρασης … Όπως κάθε παιδί έτσι και αυτό είχε τα όνειρα του να παίξει μπάσκετ σε κάποια μεγάλη ομάδα της Ελλάδος.

…  

Παιδί χαμηλών τόνων , με καλή καρδία και πεισματάρης … Από μικρή ηλικία κατάλαβε πως όταν νικάς είσαι ο καλύτερος και πως όταν χάνεις είσαι ένα τίποτα …

Το τίποτα ήταν αυτό που τον φόβιζε … Μόνος του ανακάλυψε πως ο φόβος σε οδηγεί εκεί που δεν θες να φτάσεις… Όταν φτάσεις όμως  πρέπει να αντιμετωπίσεις τον ίδιο σου τον εαυτό … Έτσι και έκανε ….

Σε κάθε αγώνα αντιμετώπισε όχι την αντίπαλη ομάδα μα τον ίδιο του τον εαυτό …

Μιας και το άθλημα του μπάσκετ είναι άκρως ανταγωνιστικό , ένα άθλημα επαφής το μόνο σίγουρο είναι πως πολλές φορές υπάρχουν δυνατές  κόντρες μεταξύ των παικτών …

Έτσι και ο φίλος μας ή καλύτερα ο πρωταγωνιστής αυτής της ιστορίας είχε της δικές του κόντρες εντός παρκέ …  

Η κατηγορία που έπαιζε ήταν χαμηλή  (Β Εθνική) … Οι φιλίες στον χώρο πολλές , αλήθεια αναρωτιόταν ήταν όλες  τους πραγματικές ?

Καθώς άλλαζε ομάδες και επίπεδο πρωταθλήματος από την Α2 κατηγορία … αρχίζει να ζει το δικό του όνειρο του επαγγελματία μπασκετ μπολιστα  

Πολλές φορές  δέθηκε με του φιλάθλους έγινε ένα μαζί τους στα πανηγύρια της ανόδου … Αλήθεια ήταν όλοι αυτοί φίλοι μου ??? Μες στην ζάλη της νίκης και της συνεχόμενης ανοδικής πορείας  δεν έδωσε πολλή σημασία …

Όταν όμως φτάνεις σε υψηλό αγωνιστικό επίπεδο στο μπάσκετ δεν έχει μόνο δυνατές κόντρες μέσα στο γήπεδο αλλά και εκτός γηπέδου …

Κατάλαβε πως το άθλημα που αγαπά το  μπάσκετ , έχει και πολλού εχθρούς όπως ο κάθε λογής ρουφιάνος και ξερόλας της κερκίδας , ο αντίπαλος παράγοντας , οι παίκτες που δεν σε γουστάρουν γιατί σε ζηλεύουν , άτομα που ούτε κάν τα υπολογίζει … Δυστυχώς όμως κάνουν 

πολύ μα πολύ κακό .. έτσι απλά για να σου την μπουν …

Ποσό δυστυχισμένα άτομα   ή καλύτερα αρρωστημένα ήταν μονολόγησε …

Πεισματάρης όπως ήταν δεν έκανε βήμα πίσω , προπονήθηκε  ακόμα εντονότερα για να γίνει ακόμα καλύτερος , όχι μόνο σαν αθλητής αλλά και σας άνθρωπος …

Μάλλον οι εχθροί του,  με τον κακό λόγο του έκαναν καλό …

Έκλεισε τα αυτιά του προχώρησε και πήρε την καλύτερη μεταγραφή ή μάλλον την καλύτερη πρόκληση της ζωής του να παίξει για λογαριασμό κάποιας ευρωπαϊκής  ομάδας ….

Ένας προπονητής του είπε τα παρακάτω λόγια  και το συγκράτησε …

Πολλοί θα σε αμφισβητήσουν ...Περισσότεροι θα σε κατακρίνουν...Λίγοι θα σου σταθούν...Ένας ... πρέπει να μείνει δυνατός ... ΕΣΥ ....

Σήμερα απολαμβάνει το ταξίδι στον μαγικό κόσμο της πορτοκαλί θεάς …

Βέβαια δεν ξεχνά να προσεύχεται για του εχθρούς του …

                          Η ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΤΟΥ ΜΠΑΣΚΕΤ ΜΠΟΛΙΣΤΑ

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΧΘΡΟΥΣ ΜΟΥ…

ΕΥΛΟΓΗΣΕ ΤΟΥΣ , ΔΩΣΕ ΤΟΥΣ ΚΑΘΕ ΚΑΛΟ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΣΕ ΤΟΥΣ …

ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΕΧΘΡΟΙ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΜΟΥ ΑΝΑΚΑΛΥΨΑΝ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ ΟΤΑΝ ΕΓΩ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΤΟΝ ΚΡΥΒΩ …

ΟΙ ΕΧΘΡΟΙ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΜΕ ΕΚΑΝΑΝ ΝΑ ΣΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΩ ΟΤΑΝ ΕΓΩ ΣΕ ΕΙΧΑ ΞΕΧΑΣΕΙ …

Coachbasketball / CoachD7

ΠΗΓΗ: www.coachbasketball.gr




Η ΑΜΥΝΑ..........ΒΕΛΤΙΩΣΤΕ ΤΗΝ
28-01-2016

Ένα από τα σημαντικότερα λάθη που γίνεται κατά την διάρκεια της μεταβατικής περιόδου κατά τη γνώμη μου είναι η λιγοστή δουλειά που γίνεται στο διάστημα αυτό στις αμυντικές αδυναμίες των παικτών.
Σε συνάρτηση με την αντίληψη πολλών παικτών ότι η άμυνα είναι αναγκαίο κακό ή απλώς το πέρασμα στην επίθεση τότε τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο δύσκολα . Είναι καλό να χρησιμοποιήσετε αυτό το διάστημα για την βελτίωση των ατομικών αδυναμιών των παικτών σας με την κατάλληλη δουλειά ή ακόμα και μέσα από το παιγνίδι.
ΑΜΥΝΑ ΣΤΗ ΜΠΑΛΑ

Υπάρχουν έξη βασικά σημεία που πρέπει να έχουμε κατά νου όταν παίζουμε άμυνα στην μπάλα. Τα σημεία αυτά αφορούν την πίεση στον στενό χώρο του παίκτη με τη μπάλα ώστε να ανησυχεί διαρκώς και να δυσκολεύεται να τριπλάρει, να πασάρει ή να σουτάρει. Τα σημεία αυτά είναι : ισορροπία και θέση σώματος, θέση χεριών, προσποίηση, σημείο που οδηγούμε, διώξιμο ή κλέψιμο και διάθεση.

Το τελευταίο είναι ίσως το πιο σημαντικό καθώς αν υπάρχει διάθεση τότε τα άλλα μπορούν να έλθουν πιο εύκολα.
1.    Ισορροπία και θέση σώματος

   
Οι προπονητές συνεχώς κάνουν παρατηρήσεις στους παίκτες να παίρνουν πιο χαμηλή θέση απ' ότι αυτοί επιθυμούν και έχουν την τάση να στέκονται όρθιοι. Ένας σωστός κανόνας είναι ο εξής :

Το κεφάλι του αμυνόμενου να είναι πιο χαμηλά από το κεφάλι του επιθετικού με τη μπάλα.

* Αν ο αμυνόμενος είναι πιο χαμηλά τότε μπορεί να κινηθεί πιο γρήγορα από το επιτιθέμενο.

* Αν ο επιθετικός χαμηλώσει για να διεισδύσει, πρέπει ο αμυνόμενος να χαμηλώσει πιο πολύ για να μείνει μπροστά απ' αυτόν.

Αν προσέξει κανείς οι παίκτες κάνουν φάουλ όταν τα γόνατα τους είναι πολύ έξω. Αν παρατηρήσουμε όμως προσεκτικότερα, τότε θα δούμε ότι και το κεφάλι τους είναι πολύ ψηλά!

Εκτός όμως από το γεγονός ότι ο αμυντικός πρέπει να είναι πιο χαμηλά, πρέπει να έχει και το βάρος του πίσω και να είναι σε ετοιμότητα να κινηθεί μαζί με τον επιθετικό. Οι παίκτες πολύ συχνά μένουν μακριά από τον παίκτη που μαρκάρουν. Όταν αυτός προσποιείται σουτ ή ετοιμάζεται να σουτάρει ή να πασάρει, τότε πλησιάζουν, αλλά το βάρος τους είναι μπροστά και έτσι δεν προλαβαίνουν την κίνηση του επιθετικού. Συνηθισμένο λάθος σε όλα τα επίπεδα του μπάσκετ, και τις περισσότερες φορές οι αμυντικοί κατευθύνονται την τελευταία στιγμή προς τον επιθετικό με αρνητικά αποτελέσματα.
Ένα χέρι απόσταση

 "Ένα χέρι απόσταση"  σημαίνει ότι δεν πλησιάζω υπερβολικά τον παίκτη με την μπάλα, ώστε να μην νικηθώ με ένα βήμα, όμως και τόσο κοντά ώστε να μπορώ να κτυπήσω την μπάλα αν αυτή είναι εκτεθειμένη. Με άλλα λόγια τόσο κοντά όσο να τον ενοχλώ και να τον κάνω να σκέφτεται ότι θα του κλέψω την μπάλα, την πάσα ή θα του μπλοκάρω το επόμενο σουτ. Ακόμα και στην άμυνα βοήθειας πρέπει να τηρούμε τον κανόνα του ενός χεριού απόσταση ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ που ο επιθετικός παίρνει την μπάλα και την στιγμή που την υποδέχεται για να υπάρχει συνεχής παρεμπόδιση.

Οδηγούμε την μπάλα όπου θέλουμε εμείς



Ο παίκτης με την μπάλα μπορεί να κάνει τρία πράγματα :

1.     Μπορεί να ΣΟΥΤΑΡΕΙ.

2.     Μπορεί να ΠΑΣΑΡΕΙ.

3.     Μπορεί να ΤΡΙΠΛΑΡΕΙ ΔΕΞΙΆ Ή ΑΡΙΣΤΕΡΆ.

    Όταν έχω απόσταση ένα χέρι από τον παίκτη με τη μπάλα και σωστή θέση χεριών ( πάνω ή κάτω από την μπάλα ανάλογα που την κρατάει ο επιθετικός ), αυτό δυσκολεύει αυτόματα τις δύο πρώτες επιλογές. Στην συνέχεια, είμαστε έτοιμοι να τον αντιμετωπίσουμε στην τρίτη του επιλογή.

    Είναι πιθανόν παρ' όλα αυτά να σουτάρει ή να πασάρει αλλά είναι γεγονός ότι τον δυσκολεύουμε πάρα πολύ. Αυτός είναι άλλωστε και ο βασικός σκοπός μας στην άμυνα, η διαρκής πίεση στην μπάλα. Επομένως, έχουμε να αντιμετωπίσουμε την διείσδυση του επιθετικού δεξιά ή αριστερά. Στην συνέχεια, εάν οδηγήσουμε τον επιθετικό σε μια κατεύθυνση, είτε δεξιά ή αριστερά, τότε τον αφήνουμε ουσιαστικά με μισή επιλογή. Έτσι γνωρίζουμε ότι θα προσπαθήσει να μας περάσει στην κατεύθυνση που εμείς ΤΟΝ ΟΔΗΓΟΥΜΕ.

    Αυτό μπορεί να είναι πλάγια ή στο αδύνατο χέρι του κτλ. Το πλεονέκτημα σ' αυτό το είδος της άμυνας είναι ότι δεν πρέπει να είσαι προετοιμασμένος "για τα πάντα". Ούτε ανησυχείς για τις προσποιήσεις γιατί ξέρεις τι θα κάνει ο επιθετικός.

Είτε θα σουτάρει με πίεση ή θα πασάρει προσπαθώντας να αποφύγει το χέρι του αμυντικού.                       Αν προσπαθήσει να περάσει τότε θα κάνει κάτι για το οποίο είμαστε προετοιμασμένοι και αυτό συμβαίνει εννιά στις δέκα φορές.

    Καθοδηγώντας τον επιθετικό με τη μπάλα δεν κάνεις μόνο το δικό σου έργο πιο εύκολο αλλά και των συμπαικτών σου, γιατί γνωρίζουν εκ των προτέρων τι θα κάνει η επίθεση και έχουν τον χρόνο να πάρουν την καταλληλότερη θέση βοήθειας.

2.    Θέση χεριών

    Οι προπονητές θέλουν οι παίκτες να έχουν τα χέρια τους ψηλά, επειδή παρεμποδίζεται η επίθεση, καθώς ο αμυντικός είναι σε καλύτερη θέση να πιέσει το σουτ ή να αλλοιώσει μια πάσα. Οι παίκτες συνήθως, θέλουν να αμύνονται με τα χέρια τους στο πλάι και αυτό είναι κατανοητό, καθώς είναι πιο εύκολο να κινούνται κατ' αυτόν τον τρόπο. Η αλήθεια είναι ότι παίζοντας άμυνα στην μπάλα, τα χέρια άλλοτε πρέπει να είναι " ΨΗΛΑ " και άλλοτε είναι καλύτερα να είναι " ΧΑΜΗΛΑ ".

*  Όταν πιέζουμε τον dribbler, τα χέρια σου δεν είναι απαραίτητο να είναι ψηλά αλλά χαμηλά για να προσποιείσαι κλέψιμο αλλά και να βοηθούν το σώμα να έχει καλή θέση και ισορροπία.

*  Όταν πιέζουμε παίκτη που έχει την μπάλα με δικαίωμα τρίπλας , τότε τα χέρια πρέπει να είναι στο ύψος της μέσης. Το ένα χέρι απλωμένο στην μπάλα και το άλλο στο πλάι στην κατεύθυνση της πάσας. Το απλωμένο χέρι πρέπει να είναι το ίδιο με το πόδι που βρίσκεται μπροστά και σε ετοιμότητα να κτυπήσει την μπάλα αν ο επιθετικός την αφήσει εκτεθειμένη μπροστά του. Η παλάμη πρέπει να είναι πάνω από την μπάλα αν ο επιθετικός την κρατά χαμηλά, ή κάτω απ' αυτήν αν ο επιθετικός την κρατά ψηλά.

Αν ο παίκτης με την μπάλα είναι σε απόσταση για σουτ, τότε το ένα χέρι πρέπει να είναι ψηλά, με την παλάμη κοντά στον ώμο και σε ετοιμότητα να κινηθεί γρήγορα προς τα πάνω,  ώστε να αντιλαμβάνεται ο επιθετικός ότι είσαι έτοιμος να κόψεις το σουτ του ( αν και στην πραγματικότητα, το μόνο που θέλεις να κάνεις είναι να αποσπάσεις την προσοχή του με το χέρι κοντά στην μπάλα και τον βραχίονα μπροστά από το πρόσωπο του.

Ποτέ δεν σηκώνουμε το σώμα μας για να κόψουμε ένα σουτ ή μια πάσα παίκτη με δικαίωμα τρίπλας.

ΠΗΓΗ: http://www.coachbasketball.gr

My alt text




ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ
28-01-2016

Την Παρασκευή, 22-01-2016, διεξήχθει στο Κλειστό Γυμναστήριο Ροδόπολης, η 14η Αγωνιστική για το Πρωτάθλημα Μπάσκετ Γ΄ Κατηγορίας Ανδρών ΕΣΚΑ, Α.Σ.ΡΟΔΟΠΟΛΗΣ - Γ.Σ.ΒΡΙΛΗΣΣΙΑ.

Η ομάδα μας, παρ' όλη την προσπάθεια που κατέβαλε, γνώρισε την ήττα με σκορ 46 -49, αν και έχοντας την ευκαιρία στα τελευταία δευτερόλεπτα του αγώνα,να στείλει το παιχνίδι στην παράταση, όμως το σουτ - τρίποντο που επιχειρήθηκε ήταν άστοχο.

Παρ' όλα αυτά αξίζουνε ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ πολλά  στους παίχτες μας και στο προπονητικό team που σε κάθε αγώνα καταθέτουν την ψυχή τους στο παρκέ.

Ένα μεγάλο ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ αξίζει και στον φίλαθλο κόσμο μας, που για ένα ακόμη εντός έδρας ματς,  κατέκλυσε τις κερκίδες του Κλειστού Γυμναστηρίου.

ΕΠΟΜΕΝΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ: 29-01-2016, ΧΑΡΑΥΓΙΑΚΟΣ ΑΣΚΗ - ΑΣ ΡΟΔΟΠΟΛΗΣ, ΚΛΕΙΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΟ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ Β΄

Παρακολουθήστε video εδώ: https://youtu.be/DS3N_Zt4bFw

My alt text

My alt text




ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ
27-01-2016

Ένα μεγάλο ΜΠΡΑΒΟ αξίζει να πούμε στους αθλητές μας που αγωνίζονται στην κατηγορία του MINI.

Η ομάδας μας τερμάτισε στην δεύτερη θέση του 12ου ομίλου του Πρωταθλήματος MINI ΕΣΚΑ παίζοντας ένα πολύ όμορφο και ανταγωνιστικό μπάσκετ, αντιπέζωντας αξιόλογους και αξιόμαχους αντιπάλους.

Παρ' όλα αυτά δεν θα πρέπει να ξεχνάμε και εκεί να εστιάζουμε πως μιλάμε για παιδιά - αθλητές.

Παιδιά -Αθλητές που  έχουν πάντα περιθώρια βελτίωσης και συμμετέχουν σε αναπτυξιακά πρωταθλήματα (βλέπε Πρωτάθλημα MINI ΕΣΚΑ) που στόχο έχουν, τόσο την ευχαρίστηση του αθλητή όσο και την ανάπτυξη της μπασκετικής του εμπειρίας.

My alt text




ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΠΡΟΣΟΧΗΣ ΣΕ ΦΑΣΗ ΣΤΟ ΜΠΑΣΚΕΤ
25-01-2016

Για να βρεις ελεύθερο χώρο ώστε να δεχτείς την πάσα πρέπει να βλέπεις όλο το γήπεδο.

Για να πιάσεις την μπάλαπου έρχεται πρέπει να αλλάξεις οπτικό πεδίο, μόνο στη μπάλα.

Για να αποφασίσεις που θα στείλεις την μπάλα πρέπει να βλέπεις όλο το γήπεδο.

Για να σουτάρεις στο καλάθι πρέπει να βλέπεις, μόνο το καλάθι.

Πώς θα βελτιωθείς στα παραπάνω; Η επόμενη άσκησηείναι ένα παράδειγμα όπου λέξεις << κλειδιά >> χρησιμοποιούνται στην προπόνηση για την εμπέδωση της μετακίνησης της προσοχής.

Πρόσεξε το παρακάτω σχεδιάγραμμα

My alt text

Πήγαινε στο γήπεδο με ένα φίλο σου.

Ο φίλος σου είναιστο σημείο Α με την μπάλα. Υποθετικά είστε συμπαίκτες στην επίθεση.

ΒΗΜΑ 1: Εσύ είσαι στο σημείο 1. Βλέπεις όλο το γήπεδο. Φώναξε. Γήπεδο.

ΒΗΜΑ 2: Πρέπει να κινηθείς και να πάρεις την μπάλα. Τρέχεις στο σημείο 2. Βλέπεις μόνο την μπάλα. Φώναξε. Μπάλα.

ΒΗΜΑ 3: Τριπλάρεις στο σημείο 3. Βλέπεις όλο το χώρο. Φώναξε. Γήπεδο.

ΒΗΜΑ 4: Στέκεσαι στο σημείο 4. Βλέπεις μόνο το κέντρο του στεφανιού. Φώναξε. Καλάθι. Σουτάρεις.

Επανέλαβε την παραπάνω άσκηση μετακινώντας συνειδητά την προσοχή σου. Φτιάξε διάφορες τέτοιες ασκήσεις  με την βοήθεια του προπονητή σου.

Πηγή: Ψυχολογική υπεροχή στον αθλητισμό, Γιάννης Θεοδωράκης, Μάριος Γούδας, Αθανάσιος Παπαιωάννου, εκδόσεις Χριστοδουλίδη, Θεσσαλονίκη 2003




ΟΜΑΔΑ ΔΙΧΩΣ ΠΕΙΘΑΡΧΙΑ ΚΑΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΕΧΕΙ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΛΗΞΗΣ
25-01-2016

'' Το παιχνίδι του μπάσκετ είναι πρώτα διασκέδαση, και μετά μάθηση κι εξέλιξη. ''

Πολύ ενδιαφέροντα όλα τα σχόλια και οι απόψεις που ακούω
ή διαβάζω για τη σωστή λειτουργία των ακαδημιών μπάσκετ.
Θα έλεγα όμως ότι οι απαντήσεις που ψάχνουμε βρίσκονται στη γνώση,
στις αξίες και τον σεβασμό.
Δυστυχώς η εποχή μας έχει χάσει την ελπίδα, οι αληθινοί γνώστες, οι πνευματικοί άνθρωποι είναι στο περιθώριο και έχουν επικρατήσει οι φελλοί και οι αμαθείς.
Τα παιχνίδια έχουν γίνει πόλεμος για επικράτηση και παντοδυναμία.
Ποιος μπορεί να κρίνει ηλικιακά τι πρέπει να διδάσκετε και πως;
Ποιος μπορεί να κρίνει τον προπονητή που χάνει αλλά δουλεύει σωστά ηλικιακά τα παιδιά και την ομάδα;
Ποιος μπορεί να κρίνει τον ερασιτέχνη, αφιλοκερδή παράγοντα;
Ποιος μπορεί να κρίνει τον διαιτητή που σφυρίζει παιχνίδια υποδομών και τον τρόπο που προσπαθεί να βοηθήσει στο παιχνίδι;
Όλοι επικροτούν τη νίκη, τα κύπελλα και την επικράτηση με κάθε μέσο και κάθε τρόπο.
Έτσι επέρχεται ο <βιασμός> του παιχνιδιού και της μάθησης.
Ακούω για τουρνουά προμίνι με βαθμολογία και διαιτητές
και γονείς αλαλάζοντες στη κερκίδα για νικητές και νικημένους..
γελάω και κλαίω μαζί !
Δράμα και κωμωδία για τις συνδρομές και την μεγάλη παραμύθα των δήθεν παικταράδων..
Άραγε πόσα παιδιά θα έμεναν σε ένα σωματείο μόνο με φιλικά παιχνίδια υποδομής του μπάσκετ ;
π.χ. μουσική και προπαρασκευστικά παιχνίδια.
Η λύση είναι μία και λέγεται παιδεία, αλλά έχουμε παιδεία σαν λαός.. ή μας έχουν μάθει ότι ο νίκη με κάθε τρόπο είναι τα πάντα στη ζωή;
Μια ζωή με νικητές και νικημένους.
Μια ζωή μόνο για τους πρώτους.

Διαφωνώ με όλους και με όλα λοιπόν.
Θέλω να το διασκεδάσω.
Θέλω να προσπαθήσω.
Θέλω να χαρώ το παιχνίδι με τη καρδιά μου.
Θέλω να παίξω με όλα τα παιδιά μου..
και στη ερώτηση.. άμα χάσεις στο παιχνίδι ;
Χα.. χα. χα.. πάμε γι' άλλα παικταράδες μου..

Φωτογραφία του χρήστη Basketball is life.
ΠΗΓΗ: '' Basketball is life '' Διονύσης Γκιουλέας



AΣΚΗΣΗ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΕΡΕΘΙΣΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΕΣΤΙΑΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ
24-01-2016

Μάθε να εστιάζεις την προσοχή σου σε διαφορετικά σημεία κάτα το ζέσταμα.

Άρχισε το ζέσταμα και συγκέντρωσε την προσοχή σου μόνο στα πόδια σου. Πώς αισθάνεσαι;

Εκτέλεσαι σουτ και συγκέντρωσε την προσοχή σου μόνο στην τεχνική σου. Πώς αισθάνεσαι;

Εκτέλεσαι σουτ και συγκέντρωσε την προσοχή σου μόνο στο ρυθμό σου. Πώς αισθάνεσαι;

Εκτέλεσαι σουτ και συγκέντρωσε την προσοχή σου μόνο στο καλάθι. Πώς αισθάνεσαι;

Προσοχή. Στο παιχνίδι ή στον αγώνα να μη σκέφτεσαι τίποτα από αυτά. Απλά να εκτελείς.

Πηγή: Ψυχολογική υπεροχή στον αθλητισμό, Γιάννης Θεοδωράκης, Μάριος Γούδας, Αθανάσιος Παπαιωάννου, εκδόσεις Χριστοδουλίδη, Θεσσαλονίκη 2003




ΜΙΑ ΜΙΚΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ - ΠΡΟΣΟΧΗ & ΑΥΤΟΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ
23-01-2016

Μια μικρή ιστορία:

΄΄Καθως άρχισε το ζέσταμα ο Ηλίας έριξε μια κλεφτή ματιά προς τον προπονητή του, που είχε καθήσει κοντά στη γραμματεία. Άραγε θα προσέχει τι κάνω και στο ζέσταμα;

Λίγο αργότερα καθώς άρχισαν να σουτάρουν ο Ηλίας συνέχισε να ρίχνει κλεφτές ματιές έπειτα από κάθε σουτ που έκανε και να αναρωτιέται αν τον προσέχει ο προπονητής.

Οι επιδόσεις του εκείνη την ημέρα ήταν πολύ άσχημες.΄΄

Η παραπάνω ιστορία λοιπόν είναι ένα παράδειγμα έλλειψης αυτοσυγκέντρωσης και προσοχής.

Ο μικρός Ηλίας είχε στο μυαλό του όλες εκείνες τις λάθος σκέψεις που δεν θα έπρεπε να είχε.

Δεν ήταν συγκεντρωμένος στον αγώνα, στο πως να σουτάρει, στο ζέσταμα του αλλά παρατηρούσε τον προπονητή του αν τον προσέχει στο τι κάνει γι'αυτό το λόγο κι έιχε μια κακή επίδοση.

Έτσι λοιπόν καταλήγουμε στο συμπέρασμα πως κατα τη διάρκεια μια προπόνησης ή ενός αγώνα ή στο ζέσταμα ή σε ένα time out θα πρέπει το μυαλό μας – η προσοχή μας και η αυτοσυγκέντρωση μας- να είναι εκεινη τη στιγμή σε αυτό που κάνουμε.

Δηλαδή να είμαστε σε πλήρη ετοιμότητα να επιλέξουμε την σωστή πάσα την σωστή στιγμή, να μπορούμε να δώσουμε μια γρήγορη βοήθεια στην άμυνα να έχουμε σκέψεις θετικές (πρόκληση να παίξω καλή άμυνα) κι όχι αρνητικές (τί θα γίνει αν χάσω), σχετικές με αυτό που κάνουμε ( η κίνηση των αντιπάλων) κι όχι άσχετες (το αποτέλεσμα του αγώνα , το προηγούμενο λάθος που έκανα), να νιώθουμε ευχάριστα (ευχαρίστηση από την προσπάθεια, ήρεμος) κι όχι δυσάρεστα (κουρασμένος, χωρίς παρακίνηση).




Η ΔΥΑΔΙΚΗ ΣΧΕΣΗ ΑΘΛΗΤΗ -ΓΟΝΕΑ
22-01-2016

Παπουτσή Μαρία M. Sc’s *

Αθλητική Ψυχολόγος / Παιδοψυχολόγος

My alt text

Ο αθλητισμός έχει αναδειχθεί ως ίσως η ταχύτερα αναπτυσσόμενη βιομηχανία στον κόσμο κατά τη διάρκεια των τελευταίων δύο δεκαετιών. Έχουμε δει τον ενθουσιασμό που δημιουργείται από εξαιρετικές επιδόσεις αθλητών καθώς και τον αντίκτυπο που αυτές έχουν σε όλα τα επίπεδα της κοινωνίας. Οι γονείς, ο προπονητής, το σχολικό περιβάλλον και κατά περίπτωση οι συναθλητές μπορούν να αποτελέσουν σημαντικούς παράγοντες για την πορεία ενός αθλητή, και αυτός είναι και ο λόγος που τις τελευταίες δεκαετίες γίνονται μελέτες σχετικά με την αλληλεπίδραση μεταξύ τους και τα αποτελέσματα που πιθανόν μπορεί να έχουν στον αθλητή, την επίδοση του και την εξέλιξή του.

Ενώ στο παρελθόν οι γονείς είχαν μεγάλο μερίδιο ευθύνης για την ενασχόληση των παιδιών τους με τον αθλητισμό, σήμερα έχουμε το σχολείο ως το κύριο και συχνά πρώτο περιβάλλον κατά το οποίο τα περισσότερα παιδιά έχουν την πρώτη τους εμπειρία με τον αθλητισμό. Επίσης τα σχολεία σχετίζονται πλέον όλο και περισσότερο με την συμμετοχή των μαθητών σε αγώνες. Παρόλα αυτά, οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί είναι λιγότερο πρόθυμοι στο να παραμείνουν με τους μαθητές μετά το τέλος της σχολικής ημέρας και να συζητήσουν μαζί τους σχετικά με την όποια ανάμειξη των μαθητών στα σπορ. Η έλλειψη ενθουσιασμού για τον αθλητισμό έχει επηρεάσει αρνητικά τη διαδικασία ανάπτυξής του και αποδυναμώνει τη συνολική αθλητική δομή της κοινωνίας.
Η πιο ουσιαστική ανάμειξη των παιδιών σε αθλήματα γίνεται σε καλά οργανωμένες ομάδες οι οποίες έχουν στόχους και συμμετέχουν σε αγώνες. Για πολλά παιδιά, πάρα την πολλή καλή αθλητική τους κατάρτιση, το σενάριο του να οδηγηθούν σε εξουθένωση, τόσο σωματική όσο και ψυχική εξαιτίας της πίεση από τους γονείς και τους προπονητές με αποτέλεσμα συχνά να εγκαταλείψουν το άθλημα είναι πολύ πιθανό. Όταν τα παιδιά εγκαταλείπουν τον αθλητισμό, έχουν την τάση να μην επιστρέψουν στην ενήλικη ζωή σε αυτόν και ακόμη λιγότερο πιθανό να ασκούνται συστηματικά. Η συμμετοχή στον αθλητισμό επιτρέπει στα παιδιά να αναπτύξουν δεξιότητες καθ όλη τη διάρκεια της ζωής τους όπως την εκμάθηση του πώς να είσαι μέλος μιας ομάδας, την ανάπτυξη του ευ αγωνίζεσθε, την έννοια της ήττας και πώς να συνεχίζεις μετά από αυτήν, την ανθεκτικότητα, την συνεργασία, τον διαμοιρασμό των ρόλων, καθώς και την αξία της συμμετοχής και όχι του αποτελέσματος.
Ένας από τους μεγαλύτερους λόγους για συγκρούσεις στις σχέσεις είναι οι ανεκπλήρωτες προσδοκίες. Και στον αθλητισμό ισχύει ακριβώς το ίδιο. Οι γονείς περιμένουν συχνά από τα παιδιά τους να πετύχουν πράγματα που μπορεί να μην είναι έτοιμα ή ικανά ακόμη να πραγματοποιήσουν. Ως γονείς ελπίζουμε τα καλύτερα για τα παιδιά μας, ωστόσο θα πρέπει να εκφράσουμε την πίστη μας σε αυτά και να τα αντιμετωπίζουμε όλα με μια θετική προοπτική. Μερικές φορές όμως οι ελπίδες και οι προσδοκίες είναι τόσο υψηλές σε βαθμό που δεν είναι πλέον ρεαλιστικές. Και τότε είναι που προκύπτει απογοήτευση μεταξύ γονέα και αθλητή.
Οι γονείς επιθυμούν από το παιδί να εργάζεται πάντα σκληρά και να δίνει τον καλύτερο εαυτό του. Αλλά η πραγματικότητα είναι ότι το παιδί δεν θα είναι πάντα σε θέση να δώσει το 100%. Θα είναι κουρασμένο ή πιθανόν απογοητευμένο ή μπορεί απλά να έχει μια κακή ημέρα. Οι γονείς επίσης περιμένουν από το παιδί να δίνει όλο και περισσότερο βάρος στην προπόνησή του και να κάνει όλο και μεγαλύτερη προσπάθεια έτσι ώστε να βελτιωθεί. Αν ένας αθλητής θέλει να υπερέχει, σαφώς και θα πρέπει να πάει στο επόμενο επίπεδο δυσκολίας και προσπάθειας καθώς και πέρα από αυτό που άλλοι συμπαίκτες κάνουν. Αλλά αυτό είναι ένα συμπέρασμα στο οποίο το παιδί  θα πρέπει να φτάσει μόνο του, χωρίς να το πιέζουν οι γονείς συνεχώς. Τα παιδιά έχουν σε καθημερινή βάση να συνδυάσουν τη σχολική δραστηριότητα και τον αθλητισμό και να διατηρήσουν και τα δυο σε καλό επίπεδο. Το σχολείο όμως γίνεται όλο και πιο απαιτητικό και τα σπορ γίνονται όλο και πιο ανταγωνιστικά. Σίγουρα, τα παιδιά πρέπει να μάθουν να δουλεύουν σκληρά και να συμβαδίζουν με όλες τις ευθύνες τους, αλλά υπάρχουν φορές που θα χρειαστεί να χαλαρώσουν λίγο και να αποφορτιστούν. Βρίσκονται ακόμη σε μία φάση εκμάθησης της ζωής τους που θα τους προετοιμάσει για την ενήλικη ζωή.

Οι γονείς θα είναι καλό να συζητάνε με τα παιδιά τους τους λόγους για τους οποίους συμμετέχουν σε κάποιο αγώνισμα και το κατά πόσο αυτό τα ευχαριστεί έτσι ώστε να μπορέσουν να κρατήσουν το ενδιαφέρον τους στην πρώτη γραμμή. Μερικές φορές οι γονείς ξεχνάνε ότι τα περισσότερα παιδιά συμμετέχουν σε αθλητικές δραστηριότητες για να διασκεδάσουν και να συνδεθούν με τους φίλους τους. Οι γονείς και τα παιδιά θα πρέπει να εργαστούν από κοινού για να κρατήσουν μια ισορροπία και μία προοπτική στο κάθε αγώνισμα. Η δυαδική σχέση αθλητή-γονέα είναι καλό να δημιουργηθεί με τις σωστές βάσεις από μικρή ηλικία, καθώς αποτελεί κρίσιμο παράγοντα για την εξέλιξη του αθλητή στο μέλλον. Μια υγιής δυαδική σχέση χαρακτηρίζεται από ισορροπία, συγκεκριμένους στόχους προς την σωστή κατεύθυνση και το σωστό είδος υποστήριξης για να γίνει εφικτή η επίτευξη αυτών των στόχων. Ένας υγιής αθλητής δεν είναι απλά ένας επιδέξιος αθλητής, αλλά κάποιος που είναι σε θέση να αναπτύξει τις διάφορες πτυχές του εαυτού του μέσω του αθλητισμού.

ΠΗΓΗ: http://www.sportsland.gr/athlitismos-igeia/13037/ 




A.Σ. ΡΟΔΟΠΟΛΗΣ - ΠΑΟ ΚΟΥΚΑΚΙ
21-01-2016

Στο Κλειστό Γυμναστηρίο Ροδόπολης διεξήχθει για την 12η αγωνιστική της Γ΄ ΕΣΚΑ Γυναικών το παιχνίδι  Α.Σ. Ροδόπολης - ΠΑΟ Κουκάκι.

Η γυναικεία μας ομάδας  σε ένα πολύ όμορφο παιχνίδι με πολλές εναλλαγές στο σκορ, επικράτησε με 43 - 41,  κατακτώντας έτσι, το ροζ φύλλο της αναμέτρησης.

 My alt text                                      My alt text

My alt text

Δείτε video από τον αγώνα: https://youtu.be/1zGK1mVGYZA